STEAM

Šta predstavlja skraćenica STEAM?
Pojam STEAM je skraćenica od Science (nauka), Technology (tehnologija), Engineering (inženjerstvo), Arts (umetnost) i Mathematics (matematika), koji je po prvi put upotrebila Američka Nacionalna Naučna Fondacija, kako bi definisala sve poslove koji zahtevaju znanja iz ovih oblasti. STEAM je ukratko metoda, kolaborativan način učenja na polju nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matamatike. Ono što je posebno u STEAM edukaciji jeste to što je ne čini učenje samo programiranja ili samo matematike, već se akcenat stavlja na to da se kroz ovakvu edukaciju istovremeno i povezano uči više oblasti kako bi se deca što bolje pripremila za ono što ih očekuje nakon školovanja.
Nauka i tehnologija sve više prodiru u sve aspekte našeg života. Inženjerstvo je neodvojivi deo naše svakodnevice, jer zahvaljujući inženjerima imamo mostove, puteve i mnogo toga drugog. Takođe, oni se bave i pitanjima klimatskih promena, kao i očuvanjem životne sredine. Matematika, pak, deo je svake od ovih, ali i drugih oblasti i profesija kojima se svakodnevno bavimo.

Čemu doprinosi ovakav oblik obrazovanja?
Zahvaljujući STEAM metodologiji, deca mogu da proniknu u logiku pojava oko sebe, da shvate njihovu međusobnu povezanost i uzajamno delovanje. Isto tako, ovakvo obrazovanje im omogućava da sistematično proučavaju svet i da samim tim u sebi neguju i razvijaju radoznalost i tehnički način razmišljanja.
Obrazovanje u okviru STEAM-a daje deci mogućnost da se oprobaju u najrazličitijim oblastima, što rešava neke od aktuelnih problema kao što je profesionalna orijentacija. Čak i ako dete ne postane inženjer ili matematičar, stečena znanja i veštine biće njegova prednost.
Obrazovanje u STEAM oblastima razvija kritičko mišljenje, povećava naučnu pismenost i stvara novo pokolenje inovatora i pronalazača. Inovacije, opet, dovode do pojave novih proizvoda, a inženjeri, tehnolozi i matematičari igraju ključnu ulogu u očuvanju stabilnosti i obezbeđivanju rasta ekonomije svojih država.

Zašto je došlo do ovakve promene?
Nekada su oni koji su se obrazovali da budu programeri bili samo to, odlično su znali da programiraju, ali nisu imali veštine i mimo toga. Kasnije, kako su se suočavali sa tim da na poslu moraju usvajati i dodatne veštine, uočeno je da se programerima, inženjerima i ostalim studentima prirodnih nauka mora pružiti i znanje mimo oblasti sa kojima su usko povezani. Zbog toga, novi koncept STEAM edukacije oblikuje decu u mlade ljude koji će biti zaljubljeni u tehnologiju, koji će menjati svet i posmatrati ga potpuno drugačije od svojih roditelja!
Veštine i poslovi budućnosti
Kako se tržište rada stalno menja, procene kažu da će čak 65% osnovaca koji kreću u školu, raditi poslove koje mi danas ni ne možemo zamisliti da će postojati. Sa druge strane, često se govori i o tome da će roboti zameniti poslove koje danas obavljamo, ali to ne znači da treba da se plašimo novih tehnologija, jer bilans je sledeći – tehnologija je u poslednih 140 godina stvorila više radnih mesta nego što ih je nestalo zbog njenog razvoja.
Danas, kada se sve menja, jedini način da budemo u koraku sa promenama i vremenom jeste da kritički preispitujemo sve za šta znamo, jer ne znamo koliko je neka tvrdnja stvarno istinita i kada će se promeniti (naši roditelji su o svemiru mogli slušati samo preko TV-a, a danas se već govori o turističkim putovanjima u kosmos). Ono na čemu takođe insistira svaki program STEAM edukacije jeste i timski duh i saradnja među decom. Kada malo bolje razmisliš, nijedan čovek ne zna apsolutno sve, a jedini način da saznamo što više jeste da se udružujemo i razmenjujemo znanja i informacije.
Neke od ključnih veština 21. veka su i medijska, informatička i digitalna pismenost. Razlikovati lažne vesti, neobjektivne članke, pratiti dešavanja u svetu tehnologije, a sa druge strane, ne samo kao krajnji korisnik upotrebljavati računar, već poznavati i osnove programiranja, predstavlja imperativ za svakog mladog čoveka.
Kako se pripremiti za ono što dolazi?
Smatra se da će u vrlo bliskoj budućnosti nestati potreba za svim rutinskim zanimanjima koja ne podrazumevaju ozbiljnu kreativnost radnika. Softveri će uspešnije voditi parnicu u sudnici od školovanog advokata, roboti će uspešnije obavljati medicinske tretmane od hirurga, automobili će nas sigurnije voziti bez vozača nego sa njim, a pritom će sve to obavljati jeftinije.
U budućnosti će naša deca zarađivati kreiranjem ovakvih softvera i uređaja, a to će moći samo ako su potkovani odgovarajućim znanjem.
Zato vam redstavljamo Cubroid, najjednostavniji set blokova za kodiranje na svetu, koji dozvoljava deci da istražuju područje tehnologije i da još od ranog uzrasta zakorače u svet kodiranja i programiranja. Cubroid je jedini proizvod na našem tržištu koji uspešno pomaže razvijanje obrazovne modularne robotike i STEAM edukacione platforme za decu. Kroz dinamičko povezivanje kodirajućih blokova i jednostavan princip kodiranja, Cubroid nudi zabavu i edukaciju za decu i omogućava im da ispolje svoju kreativnost.
Cubroid je dobitnik nagrade „Brain Child“. Ovu prestižnu nagradu dobijaju samo vrhunski proizvodi visoke edukativne vrednosti, proizvodi koji pokreću um i neometano mešaju zabavu i učenje.
Budite korak ispred našeg vremena! Obezbedite vašem detetu uslove da dostigne maksimalni kreativni i intelektualni potencijal.

